tisdag 1 mars 2011

Prins charming

Mist, sömmar och blommor tre favoriter att användas på en layout =P. Sen är det världens goaste prins på fotot också, med choklad runt munnen. Sam leker gärna prins just nu. Som krona använder han en armpuff som han har när han simmar. Har han inte en krona på huvudet så har han gärna en hjälm på sig. Han är lite rolig min yngste son. Han vill ha nagellack, rosa saker, docka och dockvagn. Som motpol till detta gulliga "tjejiga" så älskar han bollar och att spela både, hockey och bandy. Jag skulle kunna skriva en hel bok om allt han säger och gör. Häromdagen kom han dribblande med sin klubba och puck och sa: "jag vårdar pucken mamma". Till saken hör att de haft en av killarna ur Timrås hockey lag som "fröken" på dagis.... så jag antar det är därifrån uttrycket kommer... En annan dag sa han "mamma jag har tappat bokstäverna, dom är nere i magen, så jag kan inte prata om vad jag gjort på dagis". När han var hemma och var sjuk och jag kom hem från jobbet mötte han mig vid dörren med ett strålande leende och frågan "Hur har din dag varit mamma? Har den varit bra? Vad har du gjort". Ni kan väl aldrig gissa vad jag frågar honom när jag hämtar honom på dagis =P. Här är han i allafall vår prins charming- god som en liten bakelse ;)



Denna gjorde jag till söndagsbilagan av Allt om Scrap där vi skulle göra alster som vi använt mist på. Jag la en papptallrik på bakgrundspappret och sprejade sedan pappret med två olika färger. Tyckte det blev lite coolt med cirkeln i mitten som är mist fri.  Färgkombon röd turkos tycker jag också är läcker, även om jag inte scrappar just den kombinationen särskilt ofta. Tack för titten!


Kramiz Maja

4 kommentarer:

  1. Ett inlägg man blir alldeles varm och glad av =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig LO och bilden var ju underbar :)

    SvaraRadera
  3. En underbar historia och LO! Verkligen en snygg färgkombo, den måste jag pröva mig på!
    Kram/
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Rött och turkost är så snyggt tillsammans med kraft. Gillar din cirkel också!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)