fredag 4 januari 2013

2013 till OUAS januari utmaning

Jag gillar konceptet inne hos Once Upon A Sketch och har även denna månad antagit skissutmaningen med kriterier på att skriva journaling. Denna månad gäller det att skriva om en ny början. Jag har scrappat mig själv och vad jag har som mål till förändringar inför detta år. Till saken hör att jag avslutade året 2012 med att däcka av en förkylning som aldrig gav med sig. Jag kände mig deppig och helt ur gängorna så jag uppsökte läkare.... diagnos utmattningsdepression =(. Nu ska jag tillbaka till jobbet i alla fall den 7:e januari, för jag trivs inte med att bara gå hemma, älskar mitt jobb. Min chef har lovat mig en lättare arbetsbörda och här hemma har vi ställt om lite rutiner och jag har tagit ett steg åt sidan vad gäller att agera som sambandscentral för hela familjen. Patrik har ändrat sitt jobbschema så han kommer jobba mer dagtid än kvällar... Så då är det mina egna förändringar som kvarstår... och det är dem jag skrivit om i min dolda journaling. Jag ska må bättre!!! genom att minska stressen ( färre måsten), träna mera ( inte svårt att förbättra den biten då jag suttit på soffan i 2 år av olika anledningar), äta sundare och helt enkelt träna mig i mindfullness... som är så populärt nuförtiden ;). Målet är att må bra och bli glad igen på riktigt!





En lite ovanlig sida från min sida ;) Inga blommor, ingen färg, ingen mist, inga stämplar och inte en enda stencil!!! Hade sådant sjå att få ihop denna sida då jag inte scrappat något på över två veckor! Men vart hyffsat nöjd ändå med denna sida och har försökt följa skissen någorlunda. Gillar i alla fall färgerna massor på denna sida och fotona tagna på mig igår =).


Tack för titten!
Kramiz Maja

14 kommentarer:

  1. En jättefin LO. Jag gillar den massor. Jag hoppas att du lyckas hitta tillbaks till dig själv och slopa många måsten så att du mår bättre. Härligt ändå att ha så många omkring dig som förstår och vill hjälpa dig.
    kram och lycka till!
    Inger

    SvaraRadera
  2. Superhärlig layout där du som så ofta använt dig av färger jag tycker är underbara! Var precis in där och kollade skissen och funderade på om det är något jag kan ge mig på :)

    Låter bra att ni ändrat om och jag håller verkligen tummar och tår att de håller! Äh, lät det negativt? Jag menar på verklign på ett possitivt sätt :) Önskar dig allt väl för 2013. Och vi vill ju att 2013 ska vara bättre än 2012 eller hur :) Själv hoppas jag på att vi ska få vara lite friskare än förra året.

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart fint layout!
    Detta med layouter skulle jag verkligen vilja kunna.... hur gör man?!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Sounds like some things I need to do. So glad you are better and hoping you do great the rest of the year. This layout is gorgeous! Vi love the photos of you, the colors. This may be different from what you normally do but looks beautiful!

    And thank you for the sweet comment!

    SvaraRadera
  5. Lycka till med dina önskningar!! Och det är verkligen en jättefin layout!!! Passar på att önska dig ett Gott Nytt År också. :)

    SvaraRadera
  6. OH, what beautiful colors and patterns! And a great photo! YOu've done a wonderful job with the sketch, and thank you so much for taking time to join us at OUAS!

    SvaraRadera
  7. Sorry to hear you have not been feeling well. I hope the changes you made help you feel better. I really like your layout. The photos are gorgeous too. Beautiful work. Well done. Thanks for playing along with us at OUAS!

    SvaraRadera
  8. Oh this is an awesome page!!! Loving all the fun details, and the cool colors!! So glad you joined us at OUAS!!!

    SvaraRadera
  9. Good luck Maja - sounds like you are on the right track! Fab take on the sketch - Loving that colour palette. Thanks for sharing with us at OUAS!

    SvaraRadera
  10. wow love it lovely details i have also worked whit this sketch greetings janneke

    SvaraRadera
  11. I absolutely LOVE this page...beautiful!!x

    SvaraRadera
  12. Utan blommor, färg, mist, stencil är layouten underbart snygg! Underbart att du får störtning hemifrån av maken och hjälp på jobbet.! Tror du kommer lyckas med 2013!!!

    Vinterkramen Anna

    SvaraRadera
  13. Awesome page.. love the colour palette and your fabulous layers!! Thanks so much for sharing with us at OUAS :))

    SvaraRadera
  14. Gorgeous page!!! Thank you so much for playing along with us at OUAS!

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)