söndag 21 juli 2013

Bike ride

Halloj =)  Jag hittade en kul utmaning inne hos Mixed Media Place... att använda embossing! Jag är ingen fena på att använda embossingpulver, men jag har några embossingfoldrar som jag lekt med. Så här vart resultatet!


Pappren jag använt till denna layout kommer från 7Dots serie Dreamer. I den serien finns ett papper med massa roliga cirklar på som inspirerade mig till att anväda cirklar som grund till denna. Har stansat ut cirklar som jag sedan kört i en embossing folder. På det har jag sedan lagt lite distress ink med min Ink Pad i färgen broken China. Här nedan ser ni en detaljbild som visar det lite tydligare.


7 Dots pappren lockar till att använda Mixed Media tekniker... så det blev även lite struktur pasta och stencil på bakgrundspappret, distress paint och mera distress Ink... Nedan får ni några detaljbilder till =)




Ramarna runt fotona har jag också stansat ut och kört i en embossing folder och använt distress ink för att framhäva mönstret bättre. Är riktigt nöjd med resultatet. Tror minsann jag måste komma ihåg att använda min embossing foldrar lite oftare =).


Tack för titten!
Kramiz Maja

3 kommentarer:

  1. Gorgeous layout! Love the design and the circular shapes!

    SvaraRadera
  2. Your layout is just gorgeous! I felt in love in a second, when I have seen it :)

    SvaraRadera

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)