söndag 4 mars 2018

en altrad "stenkaka"

Hej på er =) Hittade för många år sedan gamla "stenkakor" på loppis som legat till sig i bra många år, men nu plockade jag fram en av dem och detta blev resultatet.


Tagen med texten har jag färgat in med Distress Oxides och sedan stämplat på fjärilarna och textstämpeln. Själva stenkakan har behandlat med Primas metall vax och en stencil med Distress Grit Paste. På det har jag sprejat med Primas Color Bloom spray i en grön och turkos nyans och avslutat det hela med stänk av vit gesso.


Chiporden jag använt kommer från Blue Fern Studios och den har jag också färgat in med Distress Oxides samt lagt på Lite av Primas metall vax.


Och så naturligtvis en lass med blommor från Prima och några gamla jag hade liggande från Petaloo. Lite ostduk slank visst också med.


Tack för titten!
Maja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pga av massa Spam på senare tid granskar jag nu alla kommentarer. Tack för att du kikade förbi =)